Tilgang til Eiendomstjenester
Virksomheter som ønsker tilgang til tjenesten må registreres på forhånd, sammen med informasjon om de personlige brukerne som skal representere virksomheten.
Det er virksomheten som blir regnet som innsender av saker til tinglysing. Virksomheten må derfor registreres på forhånd.
Innlogging i løsningen krever imidlertid personlig innlogging via ID-porten. I innmeldingsskjemaet må virksomheten melde inn hvilke personer som skal kunne sende inn dokumenter på deres vegne. Per nå kan ikke en og samme person være autorisert til å sende inn for flere ulike virksomheter.
Virksomheten kan også registrere fullmaktsforhold i Kartverkets fullmaktsregister. En fullmakt kan for eksempel gis til en eller flere personer til å kunne slette eller gi samtykke til tinglysing på vegne av virksomheten.
Les mer om personfullmakter ved elektronisk tinglysing.
Innmeldingsskjema
Husk! Du må ha klar informasjon om virksomheten, personopplysninger om brukere og hvem som skal signere, og ha lest brukervilkårene.
Hvordan bli registrert som bruker?
- Les gjennom informasjonen om vilkår, ansvar og lagring av opplysninger. I senere signeringsmelding må det bekreftes at vilkårene er lest og godtatt.
- Fyll ut innmeldingsskjema for tilgang til eiendomstjenester.
Endringer av brukere
Legge til brukere
Dersom du ønsker å legge til brukere for allerede registrert virksomhet må du fylle ut ny innmelding.
Fjerne brukere
Melding om at en person ikke lenger skal være autorisert til å sende inn på vegne av foretaket kan sendes til e-post eiendomstjenester@kartverket.no. I meldingen er det viktig at foretaket det gjelder identifiseres med organisasjonsnummer, og at navn og fødselsdato på personen som skal fjernes oppgis. Du kan også ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 32 11 80 00.
E-posten er sendt